רשימה מתעדכנת: טיהור אתני של קהילות ומשפחות מבודדות בגדה המערבית (62 נכון ל-22 אפריל 2026)
רשימה מתעדכנת: טיהור אתני של קהילות ומשפחות מבודדות בגדה המערבית (62 נכון ל-22 אפריל 2026)
אלפי בני אדם החיים בעשרות קהילות פלסטיניות הפזורות בשטח C של הגדה המערבית נמצאים בסכנה ממשית של גירוש ממקום מושבם בידי הרשויות, באמתלות שונות. כאן נרכז את הדיווחים השוטפים המגיעים מתחקירני בצלם על מצב הקהילות ועל ניסיונות הרשויות לגרשן. הקליקו על מקבצי הקהילות (המסומנים במספרים) ועל סמלי האוהלים על המפה כדי לקבל מידע נוסף על הקהילות הנתונות שבסכנת גירוש.
המידע המוצג בבלוג משקף את תמונת המצב כפי שהיא ידועה לנו כרגע, ואנו נוסיף ונעדכן אותו באופן שוטף במידע שיתקבל מהשטח. לרקע על קהילות בסכנת גירוש, הקליקו כאן.
הבוקר, יום ג' 2.2.16, הגיעו כוחות של המנהל האזרחי והצבא לקהילות ח'ירבת ג'ינבה וח'ירבת אל-חלאווה בדרום הר חברון, בשטח עליו הכריז הצבא בעבר כשטח אש 918 והרסו 22 בתים כשהם מותירים 110 נפשות, בהן 64 קטינים ללא קורת גג. הכוחות אף החרימו חמישה פאנלים סולריים ששימשו את הקהילות. ההריסות בוצעו לאחר שהליך גישור בין הרשויות לתושבים הסתסיים ללא הסכמה. כעת צפוי להתחדש מאבקם המשפטי של תושבי הקהילות נגד הכרזת הרשויות על אדמותיהם כשטח אש והניסיון לגרשם.
משטר האפרטהייד והכיבוש הישראלי כרוך ממהותו בהפרה שיטתית של זכויות האדם. בצלם פועל במטרה להביא לסיומו, מתוך הכרה שרק בדרך זו ניתן לממש עתיד בו זכויות האדם, דמוקרטיה, חירות ושוויון יובטחו לכל בני האדם – פלסטינים וישראלים – החיים בין הירדן לים.
ברצועת עזה פועלת ישראל מאז מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר 2023 באופן מתואם ומתוך כוונה ברורה להביא להרס של החברה הפלסטינית ומבצעת ג'נוסייד בתושביה. על רקע מעשיה של ישראל בעזה, הצהרותיהם של מקבלי החלטות ישראלים, והיעדרה של פעולה אפקטיבית מצד הקהילה הבינלאומית, קיימת סכנה ממשית שהמשטר הישראלי ירחיב את הג'נוסייד גם לאזורים נוספים שתחת שליטתו, ובראש ובראשונה לגדה המערבית. בצלם קורא לציבור הישראלי ולקהילה הבינלאומית לפעול בכל האמצעים שמאפשר המשפט הבינלאומי לעצירתו המיידית של הג׳נוסייד הישראלי בפלסטינים.