4.2.07  
 
 
 סערה סביב "בית הכלוב" בחברון 
 

מתנחלת מיידה אבן בפלסטינים ולצדה שוטר ישראלי. תצלום: רויטרס
מתנחלת מיידה אבן בפלסטינים ולצדה שוטר
ישראלי. תצלום: רויטרס


בחודש שעבר פרסם בצלם קטע וידאו שבו תיעדה נערה פלסטינית את שגרת חייה בצל התקפות המתנחלים בעיר. עם פרסום הקטע הבהיר בצלם כי התקרית שתועדה היא רק קצה קרחון של אלימות יומיומית שמתנחלים מפעילים בחברון זה שנים, בחסות הצבא.

בעקבות הפרסום הוקם צוות שרים שיתווה דרכים לאכיפת החוק על מתנחלים אלימים. בצלם הדגיש כי פתרון אמיתי לבעיה כרוך במתן הנחייה מפורשת לחיילים להתערב במקרים שבהם מתנחלים תוקפים פלסטינים.

 
לצפיה בסרטון
פרטים נוספים
 
 
 בצלם מגנה בחריפות את פיגוע ההתאבדות באילת  
 


מקום הפיגוע באילת

ב-29 בינואר נהרגו שלושה אזרחים ישראלים בפיגוע במאפיה באילת. הריגה מכוונת של אזרחים היא פשע מלחמה שלא ניתן להצדיקו, יהיו הנסיבות אשר יהיו. בהודעה שפרסם קרא בצלם לארגונים הפלסטינים להפסיק לאלתר את ההתקפות המכוונות נגד אזרחים.

פרטים נוספים
 
 
 תופעת האצבע הקלה נמשכת 
 


עביר עראמין

ב-16.1.07 נפגעה בראשה עביר עראמין, בת 10 מענאתא שבמזרח ירושלים, במהלך אירוע שבו שוטרים ירו על פלסטינים שיידו אבנים על הג'יפ שבו נסעו. ארמין מתה מפצעיה. בצלם העמיד לרשות משפחת ארמין את שירותיו של הפתולוג ד"ר חן קוגל, שקבע כי הסבירות הגבוהה ביותר היא שארמין נהרגה מפגיעת כדור מתכת מצופה גומי בראשה. משטרת ש"י פתחה בחקירה של האירוע.

בשבועות האחרונים תיעד בצלם מספר מקרי ירי של כוחות הביטחון הישראליים שבמהלכם נפגעו אזרחים פלסטינים, ופנה לרשויות הרלבנטיות בדרישה לחקור חשדות לירי לא חוקי.

 
עדות: ירי בבית ליקיה
עדות: ירי בבית ליקיה
 
 
 בצלם קרא להפסיק שימוש במסתערבים בפעילות לחימה  
 

שוק הירקות של רמאללה לאחר הפעולה. תצלום: עבאס מומאני, AFP.
שוק הירקות של רמאללה לאחר הפעולה
תצלום: עבאס מומאני, AFP

בפעולת כוח מסתערבים שהשתבשה במרכז רמאללה ב-4.1.07, הרגו כוחות הביטחון ארבעה פלסטינים, שלושה מהם לא לקחו חלק בלחימה. בעקבות זאת, פנה בצלם בדרישה לפתוח בחקירת מצ"ח של הרג האזרחים וההחלטה על הפעולה. בנוסף, קרא בצלם לצבא לחדול משימוש במסתערבים במסגרת מה שהוא מגדיר פעילות לחימה, והזכיר כי דיני הלחימה אוסרים על הסוואת לוחמים כאזרחים.

 
פרטים נוספים
 
 
 בצלם לפלגים הפלסטינים החמושים: אין לפגוע באזרחים 
 


חמושים בעזה
תצלום: רויטרס

בהודעה שפרסם הביע בצלם חשש מפני התדרדרות האלימות הפנים-פלסטינית ברצועת עזה, וקרא לפלגים הפלסטינים החמושים לכבד את כללי המשפט ההומניטארי הבינלאומי האוסרים על פגיעה מכוונת באזרחים, ובמי שהניחו את נשקם, ולקיחת בני ערובה.

 
פרטים נוספים
 
I
I
I
I