18.1.2008
131 פלסטינים שלא השתתפו בלחימה נהרגו על ידי כוחות הביטחון ב-2007
מהדו"ח השנתי שפרסם בצלם עולה כי בשנת 2007 ירד מספר הישראלים והפלסטינים שנהרגו כתוצאה מהעימות בשטחים. לעומת זאת, חלה הרעה במדדים רבים אחרים של זכויות האדם בשטחים. העיקרי שבהם הוא המצב ההומניטארי ברצועת עזה, שהידרדר לשפל חסר תקדים עקב המצור הישראלי.

ישראל הודיעה על השעיית הקיצוץ באספקת הסולר התעשייתי לעזה
כתוצאה מהקיצוץ, שיושם החל בחודש אוקטובר, נאלצה לאחרונה תחנת החשמל של עזה לצמצם מאוד את ייצור החשמל ואספקת החשמל לתושבים ולמוסדות חיוניים נפגעה.

חיילים סירבו לפתוח שער במכשול ההפרדה ושתי נשים ילדו במכונית
שתי הנשים מהכפר עזון עתמה, שנותק משאר הגדה המערבית על-ידי מכשול ההפרדה. בפברואר 2007 נפטר צעיר מהכפר שנפצע בתאונה לאחר שחיילים סירבו לפתוח את השער. על אף התחייבות הצבא, השער עדיין סגור בלילות.

עדות: משפחת ג'לאמנה מפוצלת לשניים
מאז שנת 2000 אוסרת ישראל על איחוד משפחות בשטחים. כתוצאה מכך פוצלה משפחת ג'לאמנה לשניים - האב והבן הגדול בגדה והאם והבן הקטן בירדן.

עדות: חיילים זרעו הרס במהלך חיפוש אחר נשק בבית ביטא שבמחוז חברון, דצמבר 07
בחיפוש, שנערך ב-5.12.07, היכו החיילים שניים מבני המשפחה, ניפצו רהיטים, חיבלו במכשירי חשמל ושפכו שקי מזון. בחיפוש לא נמצא דבר ואיש לא נעצר.
בית החולים נסר לילדים בעיר עזה. המצור שמטילה ישראל על הרצועה הביא למשבר הומאניטארי חמור ולקריסת מערכת הבריאות. צילום: מוחמד סבאח, בצלם.
בית החולים נסר לילדים בעיר עזה. המצור שמטילה ישראל על הרצועה הביא למשבר הומאניטארי חמור ולקריסת מערכת הבריאות. צילום: מוחמד סבאח, בצלם.