12.7.2007
המלצות בצלם להקלות תנועה בגדה המערבית
ארגון זכויות האדם בצלם העביר לראש הממשלה תכנית 15 נקודות בה הוצגו מחסומים וחסימות שיש להסיר באופן מיידי כדי להקל על חופש התנועה בגדה המערבית. הרשימה כוללת הגבלות תנועה שקשה מאוד להבין את ההצדקה הביטחונית העומדת מאחוריהן, או כאלה שגורמות נזק לא מידתי למאות אלפי פלסטינים.

החזקת גלעד שליט כבן ערובה היא פשע מלחמה
במלאות שנה לאירוע חטיפתו של החייל גלעד שליט, אמר בצלם כי נסיבות תפיסתו והדרך שבה הוא מוחזק בידי שוביו מצביעות בבירור על היותו בן ערובה, וכי לפיכך יש לשחררו לאלתר.

בצלם קורא לשפוט מבצעי פשעי מלחמה בעזה ומתריע מפני מעשי נקם בגדה
בצלם קרא להנהגה הפלסטינית של חמאס ברצועת עזה, לחקור את כל האירועים שהתרחשו במסגרת ההתנגשויות עם פתח, מהם עולה חשד לביצוע פשע מלחמה, ולהעמיד את החשודים לדין פלילי. בנוסף, התריע בצלם מפני פגיעה בלתי חוקית באנשים ובמוסדות המזוהים עם חמאס בגדה המערבית.

דו"ח חושף את שגרת ההתעללות בפלסטינים בחקירות השב"כ
השב"כ נוהג להתעלל כשגרה בעצירים פלסטינים הנחקרים על-ידו ומיעוטם אף נחקר בעינויים. כך עולה מדו"ח שפרסמו המוקד להגנת הפרט ובצלם. פרקליטות המדינה, מטייחת חקירות בנושא ובכך נותנת חסות להפרה של בג"ץ ושל המשפט הבינלאומי.

כרטיסים מוזלים להצגה "חברון" בקאמרי
התיאטרון הקאמרי מציע לקוראי עדכון האי-מייל של בצלם כרטיסים במחיר 75 ש"ח להצגה "חברון", ב-30 ביולי. בצלם והאגודה לזכויות האזרח יציגו במבואת אולם 2 תמונות ועדויות מחברון. להזמנת כרטיסים: 03-6060900/60, קוד הנחה 1153. לפרטים נוספים: מיקול ניצא, 02-6735599, micol@btselem.org.
כלי רכב פלסטיניים תקועים במחסום ג'בע, בדרכם לרמאללה. צילום: כרים ג'ובראן, בצלם
כלי רכב פלסטיניים תקועים במחסום ג'בע, בדרכם לרמאללה. צילום: כרים ג'ובראן, בצלם