15.10.2009
על ישראל ליישם את המלצות ועדת גולדסטון
בצלם מברך על ריבוי הקולות הקוראים לישראל לקיים חקירה עצמאית של פעולות הצבא ב"עופרת יצוקה". במאמר שפרסמה, מדגישה מנכ"לית בצלם כי על החקירה להתמקד במדיניות, ובהשלכותיה על הוראות פתיחה באש ובחירת המטרות לתקיפה.

חשד: חיילים התעללו בעובדים פלסטינים
בעקבות עדויות שגבה בצלם חוקר מצ"ח חשד לסדרת התעללויות קשות של חיילים בעובדים פלסטינים באזור א-רמאדין שבדרום הר חברון, שבו נכנסים פועלים לישראל דרך פרצה במכשול ההפרדה.

בצלם והמוקד: מדיניות המעצר ללא משפט בלתי חוקית
מדו"ח ששני הארגונים פרסמו השבוע עולה כי ישראל עדיין מחזיקה 335 פלסטינים במעצר מנהלי, רובם למעלה מחצי שנה ו-29 מהם בין שנתיים לחמש שנים ברציפות. בנוסף, 9 תושבי רצועת עזה מוחזקים בכלא מכוח חוק כליאתם של לוחמים בלתי חוקיים. בדו"ח נקבע כי על ישראל לשחרר את העצירים המנהליים או להעמידם לדין על-פי כל כללי המשפט ההוגן.

קצינים הושעו בחשד שהשחיתו מכוניות
בעקבות פניית בצלם השעה הצבא מתפקידם שני קצינים החשודים במעורבות במסע השחתת מכוניות בדרום הר חברון ופתח בחקירת מצ"ח. בשבוע האחרון תיעד בצלם 8 מכוניות שבהן נסעו עובדים פלסטינים ואשר הוצתו והושחתו על-פי החשד בידי חיילים.

לפתוח מחדש את חקירת התקיפה בסוסיא
ב-30.09.09 הגיש בצלם לפרקליטות המדינה ערר על סגירת תיק התקיפה של בני משפחת א-נוואג'עה בסמוך להתנחלות סוסיא ביוני 2008, שתועד במצלמות בצלם. זאת לאחר שביוני 2009, שנה לאחר האירוע, נסגר התיק בעילה של 'עבריין לא נודע".

עדות: מתנחלים תקפו פלסטיני בחברון
מעדות שמסר לבצלם ניזאם אל-עזאזמה עולה כי ב-1.8.09, בעת שהיה בדרכו לביתו, תקפו אותו מתנחלים והכו אותו קשות. כשהגיעו למקום כוחות המשטרה נמלטו המתנחלים. לדברי העד השוטרים לא טרחו להגיש לו עזרה ראשונה או לרדוף אחרי התוקפים.
מכונית שהסיעה פועלים פלסטיניים והוצתה על-פי החשד בידי חיילים. צילום: יואב גרוס, בצלם.
מכונית שהסיעה פועלים פלסטיניים והוצתה על-פי החשד בידי חיילים. צילום: יואב גרוס, בצלם.