29.1.2010
לישראל יש אינטרס לחקור את עצמה
במאמר המתפרסם באתר "וואלה" קוראת מנכ"ל בצלם לישראל לפעול רגע לפני שיהיה מאוחר מדי, ולהכיר באינטרס הישראלי המובהק לוודא הגנה על זכויות האדם ושמירה על עקרונות הדמוקרטיה גם בעת לחימה.

חשד: הירי בשכם בוצע בניגוד לחוק
ב-26.12.09 הרגו חיילים שלושה פלסטינים שנחשדו בביצוע פיגוע הירי שבו נהרג הרב מאיר חי ב-24.12.09. מתחקיר בצלם עולה חשד כבד כי שניים מההרוגים נורו מבלי שנעשה כל ניסיון לעצור אותם.

להבהיר לחיילים שחובתם להגן על פלסטינים
לאחר שקצין צולם כשהוא מתכחש לחובתו להגן על פלסטינים בשטחים ומכנה ישראלים הפועלים בסולידאריות איתם בוגדים, פנה בצלם לפצ"ר בדרישה להבהיר לחיילים המשרתים בשטחים את חובותיהם.

עדות: חייל ירה כדור "גומי" בראשו של ילד
לפי עדויות שגבה בצלם, חייל ירה כדור מתכת מצופה גומי לעבר ראשו של מועתז אל-חוואג'א, בן 10, במהלך הפגנה נגד מכשול ההפרדה שהתקיימה בניעלין ב-1.1.10. בצלם דורש חקירה פלילית של האירוע.

עדות: מתה נערה מעזה שהמתינה לטיפול בישראל
ב-11.11.09 נפטרה פידאא חג'י מסרטן לימפומה, לאחר שהמתינה כחודשיים לקבל אישור כניסה לישראל על מנת לקבל טיפול דחוף. ארבעה ימים לאחר מותה התבשרה משפחתה כי האישור המיוחל הגיע.

קהילת זכויות האדם מגנה את ההשתקה
בעקבות מעצרי השווא בהפגנות בשכונת שיח' ג'ראח, מגנה קהילת זכויות האדם בישראל את ההשתקה המקצינה של המחאה בישראל, השתקה שהפכה בוטה ואלימה במיוחד לאחרונה בירושלים המזרחית.

עשרות מתנחלים התפרעו, אחד יועמד לדין
שנה לאחר שעשרות מתנחלים התפרעו בכפר עסירה אל-קיבלייה הוגש כתב אישום נגד מתנחל אחד בלבד. זאת על אף שחלק מהאירוע תועד בווידאו ועל אף נוכחות מסיבית של חיילים במקום במהלכו.
מבצע
מבצע "עופרת יצוקה": התקפת זרחן לבן על בית ספר ברצועת עזה. צילום: מוחמד אל-באבא, 17.1.09