22.5.2009
יש לחקור את הקצינים שהעידו על מדיניות של שימוש שגרתי באלימות
בצלם והאגודה לזכויות האזרח פנו לרמטכ"ל ולפצ"ר בדרישה לפתוח בחקירת מצ"ח בעקבות דיווח באתר NRG ב-15.5.09 שבו הובאו קטעים מעדויותיהם של מפקד חטיבת כפיר ומפקד גדוד שמשון בפני בית הדין הצבאי, מהם עולה תמונה קשה של שימוש מכוון באלימות נגד אזרחים חשודים ולא חשודים כאחד.

עקורי "עופרת יצוקה" מתגוררים במאהלים
לפי נתוני האו"ם הרסה ישראל כ-3,500 בתי מגורים במהלך "מבצע עופרת יצוקה". חלק מן העקורים מתגוררים כיום במחנות אוהלים, בתנאים קשים. משתתפים בפרויקט "חמושים במצלמות" של בצלם תיעדו את החיים באחד המחנות.

עדויות: מתנחלים תקפו חקלאים קשישים
מעדויות שגבה בצלם מחמאד ועבדאללה והדין עולה כי ב-26.4.09 תקפו אותם מתנחלים באבנים בעת ששבו לביתם, באזור חברון. האחים התגוננו ויידו גם הם אבנים על תוקפיהם ובסופו של דבר הצליחו להימלט כשאחד מהם פצוע בראשו.

הצבא מתכחש לתוצאות השימוש בזרחן
בצלם פנה לפצ"ר בדרישה כי הצבא יחדל לחלוטין משימוש בזרחן לבן ברצועת עזה, וכי השימוש שנעשה בזרחן במסגרת "מבצע עופרת יצוקה" ייחקר ביסודיות. מסקנות התחקיר הצבאי, שפורסמו באפריל, מנותקות לחלוטין מהשפעות הזרחן בשטח ולא מוזכרת בהן ולא פעם אחת הפגיעה בבני אדם או ברכוש.

עדות: מתנחלים יידו אבנים בנוכחות חיילים
מעדות שמסר לבצלם תושב שכונת ואדי א-נסארא שבחברון עולה כי ב-3.4.09 נכנסו לשכונה עשרות מתנחלים מלווים בחיילים. על-פי העדות אפשרו החיילים למתנחלים ליידות אבנים על בתים בשכונה ועל מכוניות חונות ולנפץ שמשות, ואף איימו בנשק על פלסטינים שמחו על-כך.
מאהל עקורים ברצועת עזה. צילום: מתוך פרויקט
מאהל עקורים ברצועת עזה. צילום: מתוך פרויקט "חמושים במצלמות" של בצלם.