26.6.2008
וידאו: עדויות מפי ישראלי ופלסטיני שהיו קורבנות לעינויים, 26.6.08
בצלם והועד הציבורי נגד עינויים בישראל מוציאים סרטון חדש לרגל היום הבינלאומי להזדהות עם קורבנות עינויים והתעללות, החל היום, ה-26 ביוני. זכותו של כל אדם להיות חופשי מהתעללות ומעינויים (פיזיים או מנטליים) היא אחת מזכויות האדם הבודדות הנחשבות למוחלטות, היינו, כאלה שאין "לאזן" מולן זכויות או ערכים אחרים ושלעולם לא ניתן להשהותן או להגבילן, גם לא בנסיבות הקשות של מלחמה או מאבק בטרור.

חייל תקף עובד בצלם שתיעד בוידאו אלימות מתנחלים ולקח את הקלטת
ביום שישי, 20.6.08, בשעות הערב, תקפו שלושה מתנחלים רועים פלסטינים בסמוך להתנחלות סוסיא בדרום הר חברון. נסר א-נוואג'עה, עובד שטח של בצלם, תיעד במצלמת וידאו את התקיפה ואת הימנעותם של חיילים שנכחו במקום מהגנה על הרועים. אחד החיילים, שלא שעה להסבריו של א-נוואג'עה כי החוק מתיר לו לצלם, הכה אותו ולקח את קלטת הוידאו.

וידאו: חיילים הרגו את אם המשפחה והותירו את גופתה עם ילדיה
ב-7.5.08, במהלך פעולה למעצר חשוד בבית שכן, השתלטו חיילים על בית משפחת א-דר'מה בכפר עבסאן החדשה שברצועת עזה. אותה שעה היו בבית אם המשפחה ושלושה מילדיה. החיילים פוצצו את דלת הבית ללא אזהרה ובפיצוץ נהרגה האם. לאחר-מכן השתלטו החיילים על הבית ונותרו בו כחמש שעות כשגופת האם מוטלת על הארץ וילדיה בחדר הסמוך. עם תום הפעולה עזבו החיילים את הבית והותירו את הילדים לבד עם גופת אמם. סמירה א-ד'רמה, בת 13, תיארה את שהתרחש אותו יום בעדות וידאו שמסרה לבצלם.

עתירה: להתיר לפלסטינים גישה לים המלח
ב-10.6.2008 עתרה האגודה לזכויות האזרח לבג"ץ בדרישה לבטל את האיסור שהטיל הצבא על גישתם של פלסטינים תושבי הגדה המערבית לחופיו הצפוניים של ים המלח, המצויים בתחומי הגדה.
מניעת שינה, אחת משיטות ההתעללות בהן נוקט השב
מניעת שינה, אחת משיטות ההתעללות בהן נוקט השב"כ כדרך שבשגרה נגד נחקרים פלסטיניים. 26 ביוני הוא היום הבינלאומי להזדהות עם קורבנות עינויים והתעללות. איור: ישי מישורי