עדכון מיוחד בעקבות תקיפתם של רועי צאן פלסטינים בידי מתנחלים בדרום הר חברון ב-8.6.08
19.6.2008
מתנחלים תקפו רועים פלסטינים בדרום הר חברון
ב-8.6.08 תקפו ארבעה מתנחלים רועי צאן פלסטינים באזור ח'רבת סוסיא, ואלה נזקקו לאשפוז. בצלם מביא את תיעוד המקרה במלואו, כולל קטעים שצולמו על-ידי המשפחה במסגרת פרויקט "חמושים במצלמות". השבוע פורסם כי המשטרה עצרה שני חשודים בפרשה.

דרום הר חברון: חשש מתמיד מפני גירוש
באזור צחיח זה חיים כמה אלפי פלסטינים, רובם במערות או במאהלים מבודדים. ב-2005 פרסם בצלם דו"ח המתאר את הלחץ הבלתי פוסק שמפעילים עליהם הצבא והמנהל האזרחי, ככל הנראה בניסיון לגרשם, ואת אי אכיפת החוק על מתנחלים אלימים באזור.

רקע: אי אכיפת החוק על מתנחלים אלימים
כאשר פלסטינים פוגעים באזרחים ישראלים, נוקטות הרשויות בכל האמצעים, בהם כאלה המהווים הפרה בוטה של זכויות האדם, כדי לעצור את החשודים ולהביאם למשפט. לעומת זאת, כאשר אזרחים ישראלים פוגעים בפלסטינים, נוקטות הרשויות במדיניות בלתי-מוצהרת של סלחנות, פשרנות ואי מיצוי הדין עם הפוגעים.

אלימות מתנחלים: עדויות נוספות
זה שנים נוהגים מתנחלים באלימות פיזית ומילולית כלפי פלסטינים ברחבי הגדה המערבית, ולעיתים רחוקות מובאים למשפט. בצלם תיעד מקרים רבים של ירי, הכאות, יידוי אבנים, וכן השחתת רכוש, כולל עקירת עצים וגניבת צאן, המובאים כאן מפי קורבנות ועדי ראיה.

וידאו: פרויקט "חמושים במצלמות" של בצלם
לפני כשנה וחצי השיק בצלם את פרויקט "חמושים במצלמות", במסגרתו מספק הארגון מצלמות וידאו לפלסטינים החיים באזורים מועדים לעימותים בשטחים, במטרה להביא את מציאות חייהם תחת הכיבוש לתשומת לבו של הציבור הישראלי והבינלאומי. צפיה בקטעים שצילמו המשתתפים מספקת הצצה נדירה לשגרת החיים בשטחים.
ארבעת המתנחלים צועדים לעבר משפחת א-נוואג'עה, רגעים לפני שתקפו אותם. צילום: מונה א-נוואג'עה,
ארבעת המתנחלים צועדים לעבר משפחת א-נוואג'עה, רגעים לפני שתקפו אותם. צילום: מונה א-נוואג'עה, "חמושים במצלמות", בצלם, 8.6.08